دستگاه فیزیوتراپی خانگی

دستگاه فیزیوتراپی خانگی
17 مهر 1403
دستگاه‌های فیزیوتراپی جزئی از روش‌های درمانی الکتروتراپی قرار می‌گیرد. استفاده از این دستگاه با ارسال پالس‌های الکتریکی، مانع از ارسال پالس در طول سلول‌های عصبی و ارسال آن‌ها به مغز می‌شود. خرید دستگاه فیزیوتراپی تنها جنبه درمانی و کاهش درد نیست.  بلکه برای تقویت عضلات، کاهش وزن، کاهش سلولیت، افزایش شادابی پوست و… خواهد شد. با توجه به کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف درمانی، قیمت این دستگاه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
دستورالعمل یا نحوه کار با دستگاه فیزیوتراپی خانگی، به این صورت است که قبل از هر چیزی مطمئن شوید دستگاه هنگام وصل کردن الکترودها خاموش باشد.
 پیش از چسباندن الکترودها، با انگشتان خود آن‌ها را تست کنید. هنگام تست کردن باید احساس سوزن سوزن شدن دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشید که قبل از چسباندن الکترودها، مطمئن شوید که پوست بدن شما تمیز و خشک باشد. از قرار دادن الکترود روی قسمتی از پوست که بریده شده یا زخمی است خودداری کنید. پدها را در دو طرف قسمتی که درد می‎کند بگذارید. بهتر است که فیزیوتراپ محل مناسب قرارگیری پدها از قبل به شما نشان داده باشد. در زمان فعالیت، پدها را با چسب محکم‌تر کنید. بعد کم کم شدت و فرکانس دستگاه را به تدریج بالا ببرید. پدهایی که چسبندگی دارند را بعد از استفاده نشویید، پدهای لاستیکی قابل شستشو هستند.
دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی در زمان تحرک شما نیز کار خود را انجام می‌دهند و می‌توانید آن‌ها را با خودتان حمل کنید.
به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان الکترودها را روی چشم خودتان قرار ندهید. همینطور روی گردن، چون زمانی که روی قسمت گردن خود می‌گذارید موجب کاهش فشار خون می‌شود، و دچار اسپاسم خواهید شد.
اگر به پدهای چسب حساسیت پیدا کردید، برای از بین بردن حساسیت، قرمزی،خارش و سوزش پوستتان، از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید.
نظرات کاربران

شما می توانید دیدگاهتان در مورد این مطلب را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید
نظرات کاربران
مرتب سازی بر اساس :
  • نظری برای این مقاله ثبت نشده است